imagovorming

Nummer één in marketing is imagovorming. Dat klinkt misschien heel raar, maar als je er over nadenkt hoe jij zelf bij bedrijven terecht komt, dan zal je merken dat het meestal is door het beeld wat jij gekregen hebt van dat bedrijf.

Een positief beeld vorm je bijvoorbeeld door:

De eerste indruk op Google, de eerste paar zinnen die opvallen.
Door een visitekaartje van hoge kwaliteit, 
Door je gedrag als persoon/ gedrag van je personeel: alles op orde, correct, beleefd en to the point,
Oók en juist bij bestaande klanten, want nog steeds is via via aanbeveling de beste imagovorming.

Imagovorming moet altijd bewust toegepast worden en is een dynamisch gegeven. De tijden veranderen, de mode verandert, de politiek verandert, het bewustzijn van de mens verandert.

marketing

Pink Sun biedt vooral marketing ter ondersteuning van de website. 
Er is een grote overlap tussen SEO en marketing en tussen marketing en imago vorming.
Ontwerp van website, logo en headers van de sociale media zijn belangrijk voor de imago vorming.

Wij ontwerpen ook de banners voor de social media en kunnen aankondigingen verzorgen op de website

Uit ervaring en door het volgen van verschillende cursussen op het gebied van marketing is ons advies vooral heel praktisch en doelgericht. Met duidelijke tips.

RSS email campagne via mailchimp

Een voorbeeld van een prima marketing campagne dat tegelijkertijd ook erg goed is voor de SEO is een blogartikel dat automatisch als nieuwsbrief verstuurd wordt door Mailchimp.

Dit kan opgezet worden door Pink Sun Webdesign. 

Vanzelfsprekend zal de opmaak van de nieuwsbrief hetzelfde zijn, als die van de website. Als het artikel interessant is en maar een deel van de tekst wordt weergegeven, dan zullen er veel mensen doorklikken naar de website.

Meer verkeer naar de website is goed voor de SEO. Ook zullen veel mensen dan weer even een kijkje nemen naar andere pagina’s op de website.

Checklist DIY marketing

  • Laat een mooie website maken, met een catchy SEO & omschrijving
  • Zet een link naar je mooie website onderaan elke e mail
  • Open een bedrijfsaccount op Facebook, Google+, Linkedin, Twitter, YouTube en/of Instagram. Hoe meer hoe beter. Laat zien wat je te bieden hebt. Maar wissel dit ook af met luchtig materiaal. Plaats zo nu en dan eens een video, of een fotoreportage 
  • Verstuur een aantrekkelijke nieuwsbrief 
  • Schrijf een interessante blog​
  • Lever kwaliteit. Als je klanten tevreden zijn, zullen ze je vanzelf aanbevelen bij anderen.
  • Zorg voor goede referentie’s op Facebook en op Google+ 
  • Organiseer een evenement​
  • Onderhoud bestaande contacten.