fotografie library Singapore: Fahrul Azmi
Waarom
1. Het is klantvriendelijk (UX)
Het is goed voor de user experience (UX) om je berichten onder te verdelen in verschillende categorieën.
Stel dat je naar de bibliotheek gaat om een boek te zoeken, dan wil je ook weten op welke afdeling je moet zijn.
In tegenstelling tot een een boek in een bibliotheek kan een bericht op je blog/ berichtenpagina wel op meerdere afdelingen te vinden zijn.
Die afdelingen noemen we categorieën.
2. Het bevordert conversie
De klant zal eerder geneigd zijn meerdere berichten te lezen dan het ene bericht waarvoor ze aanvankelijk op je website belandden. Want ze zijn natuurlijk op zoek naar informatie over dat onderwerp.
3. Het is goed voor de SEO
De categorieën worden meestal erg goed opgepakt door de zoekmachines. Eerder dan de titel van je bericht.
Zorg er dus voor dat je categorieën woorden bevatten waar veel op gezocht wordt!
Hoe maak je categorieën aan?
De woorden en indeling
Gebruik duidelijke, algemeen bekende en onderscheidende woorden, waarop gezocht zou kunnen worden.
Maak niet teveel categorieën (tussen de 5 – 10)
Zorg ervoor dat er bij elk bericht een overlap is. Dus dat liefst elk bericht onder 2 of meer categorieën zou kunnen vallen.
Je kan een categorie ‘algemeen’ aanmaken.
De categorieën aanmaken
(in WordPress):
Ga naar je dashboard
> berichten
> categorieën