Training ‘Online Marketing’
Vandaag heb ik de training ‘on line marketing’ van Google afgerond.
Het grappige was dat ik het vooral interessant vond om van Google zelf te horen, hoe de zoekmachines zichzelf blijven verbeteren. Hoe snel ze zich aanpassen om websites op de beste manier te crawlen.
Een paar jaar geleden was het nog het idee dat je met bepaalde slimme trucs vooral goed gevonden zou kunnen worden.
Maar het is het WERK van Google om in zo kort mogelijke tijd de best passende websites te koppelen aan een opdracht.
Als ze dat niet goed zouden doen, dan zou de klant opstappen.
Zo simpel is het.
Grootste tip: (eigenlijk zoals overal in het leven) kwaliteit boven kwantiteit.
Schrijf je website overzichtelijk als een boek. Met duidelijke indeling. Hoofdstukken. En onderverdeling. Maar schrijf originele en passende content. En ja, vervolgens, pas de marketingtools toe. Leer hoe je gebruik kunt maken van de zoekopdrachten van mensen. Jij leert je aan te passen, waarnaar er vraag is op de markt.
Onze klanten adviseren wij dan ook om de eerste paar hoofdstukken van deze on line cursus te volgen om te leren hoe ze hun eigen website het beste naar buiten kunnen brengen.
fotografie: Ashim D’Silva